piątek, 8 lutego 2013

Zielono mi - zupa szpinakowa

Zupa Szpinakowa
opakowanie mrożonego szpinaku (wg mnie lepszy jest brykiet)
kość wieprzowa lub porcja rosołowa ew. skrzydełka
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
4 ząbki czosnku
1 cebula
łyżka masła
śmietana
4 jajka na twardo
4 ziemniaki
Gotujemy wywar z kości wieprzowej, w połowie gotowania dorzucamy marchewkę pokrojoną w pół talarki, seler i pietruszka w całości (potem wyciągamy), ziemniaki w kostkę. 
Wyjmujemy kość i dorzucamy szpinak gotujemy chwile. Na rozgrzanym maśle smażymy cebule pokrojoną wpół piórka oraz czosnek, dorzucamy do zupy. 
Zabielamy śmietaną, u nas jajko dodajemy do zupy pokrojone w większą kostkę, ale można dodać ćwiartki jajka bezpośrednio do talerza.

4 komentarze:

  1. U mnie też dzisiaj króluje szpinak, tyle, że w pierogach.
    Zupę szpinakową robiłam tylko raz, a może powinnam częściej? :)

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam szpinakową i szczawiową pychotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zrobiłam zupkę szpinakową, użyłam szpinaku mrożonego z lidla(lekko doprawiony,ze śmietaną), zupka wyszła pyszna, na pewno jeszcze ją zrobię:)

    OdpowiedzUsuń